måndag 13 juni 2016

Oroligheter....

Likt Bobby Axelrod i serien Billions som gjorde en stor trade vid world trade center-attacken (olyckan Romson?) så får man passa på att fyndköpa lite kvalitetsaktier när det råder oroligheter på marknaden.


Den 23:e är det omröstning om Storbritannien ska stanna eller inte i EU. Så gissar på att det kommer va oroligt på marknaden fram tills dess. Efter det så tror jag det blir business as usual. Storbritannien kommer inte gå under och inte vi heller.

Sen har vi det som hände i Orlando. Fruktansvärt och jag lider med anhöriga.

Idag har jag lagt lite "skambud" på bolag som H&M, Handelsbanken och ett par till. Vid såna här lägen märks ofta vikten utav att ha torrt krut som jag skrivit om. Likt poker så är money management väldigt viktigt i aktiehandel. Att kunna göra köp i dippar. Kan säga att jag är nästan aldrig fullinvesterad i aktier.
Det känns heller inte så illa att jag hyvlade av runt 75% av innehavet i SASpreffen på 550-554kr heller.

Kom ihåg att man handlar vid rea, inte när det är som dyrast ;) och se det såhär, du får mer aktier för pengen nu än förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar