lördag 30 juli 2016

Juli månad

Då har juli månad alldeles strax passerat. Ganska händelserik månad med terrorattentat, statskupp mm.
Kan, all misär till trots, dock se att portföljen vuxit på rätt bra.

Har sålt Starbucks och köpt in Activision Blizzard för en del av vinsten. Känner att jag vill ha en fot inne i e-sports och här kan man även säga att jag gillar produkterna. Har varit torsk på World of Warcraft(sluta för ungefär 7-8års sedan) och spelar nuförtiden Call of Duty någon enstaka gång med grabben. Gillar även spel som Starcraft och Diablo så Activision Blizzard är ett självklart val för mig.

Gillar fortfarande Starbucks men tycker nu att tillväxten saktar in och företaget är ganska högt värderat. Plus att får erkänna att jag hellre dricker ett nybryggt Arvid Nordquist istället för deras kaffe.

Sitter inne med en del likvider i min kapitalförsäkring så letar bra bolag(främst i USA) att investera i. Några tips?

Har startat upp en swingtradingportfölj i Nordnet för att testa på mer aktiv trading och ha maximalt 8 bolag åt gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar