lördag 21 maj 2016

En ledig dag...

Denna helg har jag tagit semester. Jag har ungefär 3 veckor sparad semester samt drygt 2 veckor sparat i komptimmar. Det är väl så det blir när man är sparoman?? Nej, så är det inte riktigt men jag har ett annorlunda arbetsschema jämfört med andra. Jag jobbar fre, lör & sön och är ledig de andra dagarna. Så känns inte som att jag behöver just mer ledig tid. Har ett jobb som jag tycker är helt okej så komptimmar byggs på.

Men det var inte riktigt lika fullt tryck på jobbet och jag har lovat att vara flexibel så jag kan va ledig när inte det inte är full sula. Så har ägnat dagen med att åka runt till ett par vänner och hälsat på och även kört grabben på kalas.

Sitter och kollar portföljen och det rullar på. Sakta, men lite uppåt. Gjorde ett köp på Nilörnsgruppen och även NGS Group för drygt 2 veckor sen och nu även AQ Group. Inga stora summor.

Senaste 3 månaderna...4,57%+
Inte alls rock´n roll men det är plus.

Jag blir alltid lite off på börsen i dåliga trender. Läser inte på lika mycket och bryr mig helt enkelt inte så mycket. Det får rulla på på både gott & ont. Ska bli gött när trenden vänder =) Hoppas ni sparar ihop en fin summa som ni kan slänga in och börja skapa er egen pengamaskin när det vänder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar