måndag 18 april 2016

Min kropp är ett företag

Min kropp är inte bara ett tempel utan ett företag.
Ett företag som jag vill vårda både inre och yttre samt relationerna med andra företag. På mitt jobb, som de flesta ställen, har vi 5S. 5S står för sortera, systematisera, städa/skick, standardisera och sköt om.
Jag har mina egna 5S:

Styrka: Jag underhåller min kropp via träning och hjärna med att läsa.

Smidighet: Jag lär mig att kunna anpassa mig till olika situationer.

Synsätt: Att jag försöker hålla mig positiv men även va kritisk.

Självförtroende: Att jag tror på mig och visar det.

Social kompetens: Att kunna lyssna och förstå.

Jag går på gym. Det är lite av en meditation för mig. Känns som dagarna blir lättare efter ett hårt pass och jag känner mig gladare med. Bara det i sig har sina fördelar! På fritiden läser jag gärna. Så mycket bra på TV är det inte, tyvärr. Och sköt om din återhämtning/vila.

Att kunna anpassa sig till situationer och gå vidare har gjort mig starkare.
Vissa saker kan man inte göra så mycket åt utan när det sker försöka tänka "Hur kan jag göra detta bra?" "Hur kan jag göra det bästa utav denna situation?"

Mitt synsätt har förändrats. Jag försöker vara mer positiv och fortsätta ha mitt kritiska tänkande.
Att lyssna på "experter", försäljare, bankmän(samma sak som försäljare?) och va kritisk!

Mitt självförtroende har ökat. Jag går inte runt som en alfagorilla men jag känner mig tryggare och fattar bättre beslut och mitt inflytande hos andra är bättre.

Jag gillar att träffa intressanta personer. Kunna lära mig utav dem och även vidga mitt sociala nätverk. Bra vänner som alltid ställer upp och som man vet finns där likväl jag för dem.



Vi är massa små bolag som vandrar runt och nätverkar och sammarbetar med varann.
Alla kommer inte överens men gör det bästa av situationerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar